Sprzątanie

801 56 46 56
HOJO na numer 70068

 

Jak założyć firmę sprzątającą?

Jak założyć firmę sprzątającą?

Wyszukiwarka usług
Nie znam kodu

<< Wróć do poprzedniej strony

Firma sprzątająca to dobry pomysł na biznes

Firmy sprzątające kuszą Klientów niskimi cenami i profesjonalizmem usług, ponieważ czarny rynek naciska. Konkurencja jest duża, ale niskie ceny to błędne koło i zła strategia. Koszty otwarcia takiej działalności nie są duże w przypadku firmy jednoosobowej lub zatrudniającej tylko kilka osób. Wbrew pozorom miejsca na rynku jest sporo. Klientela jest zróżnicowana. Liczy się przede wszystkim solidność, uczciwość, profesjonalizm, terminowość. 

Firma sprzątająca może przynosić niezłe dochody. Warto jednak wcześniej dokładnie przemyśleć temat i odpowiednio się przygotować. Musimy wybrać formę działalności – np. indywidualna działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna oraz spółka z.o.o. Warto skorzystać z porady doradcy podatkowego. Działalność indywidualna ma tą wadę, że za wszystkie ewentualne straty odpowiadamy osobiście. Jednakże jest to korzystne rozwiązanie pod względem podatkowym gdyż daję aż 4 możliwości ich odprowadzania takie jak skalę podatkową, podatek liniowy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych oraz karta podatkowa. Dla porównania spółka cywilna to najtańsza i najprostsza ze wszystkich wymienionych form. Ryzyko finansowe jest tu rozłożone na wszystkich jej członków w równym stopniu jednak z drugiej strony ogranicza to firmę, co do możliwości prowadzenia działalności na większą skalę i brak tu podmiotowości prawnej. Na rynku najpopularniejsza forma obecnie są małe firmy jednoosobowe.

Jak już wybierzemy formę działalności musimy ją zarejestrować poprzez wpis do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta lub Gminy. Musimy także uzyskać numery REGON i NIP potrzebne nam podczas wystawiania faktur. No i firmowe konto bankowe. Obecnie możliwość otworzenia takiego rachunku bankowego oferują niemal wszystkie banki działające na rynku. Przed wyborem odpowiedniego banku warto zapoznać się z dokładną ofertą. Ważne jest, aby dokonywanie przelewów było transakcją darmową gdyż jest to proces, który w przypadku kont firmowych występuję o tyle często, że płacenie za nie może się okazać nieopłacalne. Istotne jest także określenie pozostałych opłat związanych z prowadzeniem konta.

Mając już formalności za sobą skupmy się na zgromadzeniu odpowiedniego sprzętu a więc mopy, szczotki, ścierki, środki czystości, ewentualnie maszyny piorące, odkurzające, do konserwacji podłóg itp. Na początku nie ma potrzeby wynajmowania oddzielnego lokalu. Można sprzęt trzymać u siebie w domu.I tak klienci wolą się spotykać w swoich biurach lub mieszkaniach, aby omówić szczegółowo sprzątanie. Podobnie z pracownikami. Możemy ich zatrudnić w późniejszym okresie gdy firma zacznie się rozrastać chyba, że mamy już tyle zleceń, że sami nie damy radę ich wykonać.

Warto pamiętać także, że dodatkowymi kosztami będą wydatki związane z reklamą, ogłoszeniami w prasie, ulotkami, itp. w celu rozpropagowania własnej działalności i pozyskiwania zleceń. Teraz teoretycznie możemy ruszać z pozyskiwaniem klientów na nasze usługi sprzątania. Dlaczego teoretycznie? Ponieważ w praktyce bywa z tym różnie.

Pamiętaj:

  • nie zaczynaj od zakładania firmy (części formalnej), zacznij od analizy rynku i biznes planu dla Twojej firmy. Nie inwestuj w coś, czego nie znasz i do czego nie przygotowałeś się. Znajomość rynku, kontakty handlowe / biznesowe to podstawa w rozpoczęciu biznesu sprzątającego. Wejście na rynek bez takiego przygotowania, mimo posiadania najlepszego sprzętu sprzątającego i chęci bardzo często kończy się niepowodzeniem;
  • jeżeli opracowałeś plan działania, strategię pozyskiwania Klientów, ofertę, cennik i działania promocyjne, po prostu bierz się do pracy. Sukces gwarantowany;
  • innym, prostszym sposobem jest rozpoczęcie działalności pod szyldem sieci oferującej usługi sprzątania. To rozwiązanie daje większe możliwości i co najważniejsze od samego początku generuje przychody dla Twojej firmy sprzątającej. Sieć dostarcza Ci Klientów, Ty skupiasz się na realizacji usług sprzątania. Najtrudniejszy etap związany z pozyskaniem Klientów w tym wypadku jest ułatwiony. Możesz skoncentrować się na działaniu i budowania portfela Klientów.

Dlaczego warto?

  • największa sieć autoryzowanych firm sprzątających w kraju
  • zaawansowane NARZĘDZIE sprzedażowe dla Twojej Firmy do pozyskiwania nowych Klientów
  • możliwość ZARZĄDZANIA zakresem oferowanych usług, jak również ich cenami
  • profesjonalna PROMOCJA i MARKETING ukierunkowane na Klienta, którego chcesz obsługiwać
  • po sprzedażowa OBSŁUGA Klienta:
    • PROWADZIMY za Ciebie rozliczenia pomiędzy Klientami, a Twoją Firmą
    • MINIMALIZUJEMY zakres wystawianych dokumentów i faktur
    • zajmujemy się REKLAMACJAMI
  • zaoszczędzony CZAS i koniec z poszukiwaniem nowych Klientów:
    • WZROST SPRZEDAŻY USŁUG  zlecenia składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
    • NIE PONOSISZ WYDATKÓW na dodatkowy personel czy obsługę biura
    • MINIMUM FORMALNOŚCI - jedna umowa pomiędzy HOJO.PL a Twoją Firmą

Płatności internetowe Płatności internetowe
Dotacje na innowację - inwestujemy w Waszą przyszłość. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO.
Projekt graficzny: Dysgraphic.eu
Realizacja: Ideo Powered by: CMS Edito

Koszyk hojo

W tej chwili koszyk jest pusty.